Translate

петък, 3 април 2020 г.

Противовирусен „еликсир“


Противовирусен „еликсир“


Ще ми помогнете в популяризирането на блога , като споделяте този линк с рецептата :
https://violetajeliazkova9.blogspot.com/2020/04/blog-post_15.html


Този „еликсир“ започнах да приготвям преди много години ,
след като изкарахме по една пневмония с моя мъж .
Правя го всяка зима , още преди настъпването на така наречената грипна "вълна".
Мисля , че ще бъде доста полезен на всеки в този тежък момент.
Това , което добавих при приготвянето му този път е куркумата.
Това е подправката , която обожавам и добавям
почти във всяко ястие , та дори и в сладкишите !
Затова реших да напиша рецептата и да я споделя ,
като много се надявам да успея да помогна на някой в нужда !

Искам да подчертая , че рецептата не е моя и 
не си приписвам авторство за нея !
Правя я от много години и даже не помня откъде точно съм я чула за първи път !
В началото я правех само с джинджифил и мед .
След това добавих лимон , а сега и куркума!
Продукти :
500 гр. корени от джинджифил
500 гр. мед
150 мл. сок от лимон / прясно изцеден от около 3 бр. лимони /
2 с.л. куркума
Приготвяне :
Обелваме джинджифила и го настъргваме на ренде на дребно или
го режем на кубчета и го накълцваме с чопър.


Минаваме го през цедка или го завиваме в марля и отцеждаме сока от него.
/ Показала съм и двата начина. /




Прибавяме сока от лимон и куркумата.
Прибавяме меда и разбъркваме добре.
От тази доза излезе около 800 мл.
Съхраняваме го в стъклен съд в хладилник.
Може да се приема по 1 - 2 с.л. , може по три пъти на ден.
Аз го разпределям в малки стъклени бурканчета.


Надписвам бурканчетата с първата буква от името на всеки член от семейството.
Всеки да пие по една - две глътки , три пъти на ден ,
от своето бурканче / за по – лесно /.
Преди да пиете разклащате или разбърквате.
Последователността в която ще смесите съставките няма никакво значение.
Другият по – бърз начин за приготвяне е :
Смилате или настъргвате джинджифила и лимона / заедно с кората – добре измит /.
Прибавяте меда и куркумата  / може и без нея / и готово.
Без да го прецеждате.
После хапвате от сместа с лъжица.




Моля , не копирайте снимки и текстове от този блог
за търговски и комерсиални цели без мое съгласие !
Моля , не представяйте рецептата като ваша ,
само след като сте направили нищожни промени към нея !
Моля , използвайте рецептата за лична и домашна употреба !
Ако рецептата ви е харесала , може да я споделите като посочите следния линк  към нея :
Благодаря на всички , които ще спазят
Закона за авторското право и сродните му права !

9 коментара:

  1. Незнам как си решила че е твоя тази рецепта като аз я правя вече над 10г дори и не помня от къде съм я взела точно но някъде от 2008г я правя всяка година от септември до юни

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Непознат! Искам да ти кажа , че рецептата нито е моя , нито пък аз съм я измислила , нито пък имам някакви претенции за това! Просто реших в този тежък момент да споделя начина по който аз я приготвям , за да достигне до повече хора ! Съжалявам ако грешно сте ме разбрали ! Винаги , винаги когато ползвам нечия рецепта ,посочвам източника ! Но в случая нямам такъв , защото рецептата правя от много години и даже не помня откъде първо съм я чула !
      Бъдете здрави и си помагайте !

      Изтриване
  2. Да , наистина как решихте, че рецептата е ваша? Много ми е интересно! Аз съм направила тази смес много отдавна и цялото семейство я приемаме и не само сега и тази година, а от много години насам! Нищожните промени сте направили вие с нищожните снимки към поданиците Ви и си присвояване нещо което не е ваш продукт! Вие спазите Закона за авторското право!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Непознат А3! Искам да кажа отново , че рецептата нито е моя , нито пък аз съм я измислила , нито пък имам някакви претенции за това! Това съм го написала и в самата рецепта! Реших да споделя начина по който аз я приготвям , за да достигне до повече хора ! Съжалявам ако грешно сте ме разбрали ! Винаги , винаги когато ползвам нечия рецепта , посочвам източника ! Но в случая нямам такъв , защото рецептата правя от много години и даже не помня откъде първо съм я чула ! В този блог започнах да публикувам рецепти , които приготвям вкъщи / защото от едно известно време съм си вкъщи по ред причини … / ! Просто хоби и за забавление ! Повечето си ги измислям сама , но понякога ползвам и готови рецепти , но винаги посочвам източника им ! „Нищожните“ снимки правя с телефона си и нямам претенции да са професионално направени ! Коментара : „поданиците Ви“ не го разбирам ! Хората , които ме познават , знаят много добре какъв човек съм , и се гордея с това ! Така , че ще подмина с усмивка опита Ви за лична обида !
      Бъдете здрави и добри , бъдете хора и си помагайте , само това ще ни спаси !

      Изтриване
  3. Не мога да разбера,защо не четете ,като хората,а пишете коментари,жената е писала,че рецептата не е нейна, и че не си присвоява авторските права.

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря, за рецептата. Аз правя нещо подобно на бързия вариант, но не съм се сетила да добавя и куркума. Мерси Вили, много поезни и интересни рецепти намирам в твоя блог! Продължавай все така! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря , Дори за хубавите думи и за подкрепата ! Положителните хора винаги ме зареждат с положителна енергия , благодаря за което !

      Изтриване
  5. Наистина много ясно е написано, че рецептата не е на госпожата! Няма нужда от хапливи забележки. А иначе чудесни рецепти и съвети давате. Поздравления!

    ОтговорИзтриване

Бадемово - шоколадова торта

Бадемово - шоколадова торта Може да ме последвате в Инстаграм :   https://www.instagram.com/violetazheliazkova/ или да последвате ст...